Stručný přehled jak používat symboly skříněk ZDARMA pro kreslení kuchyně

Symboly skříněk, které jsou určené pro kreslení kuchyně, jsem postupně tvořil několik měsíců.  Proč jejich tvorba tak zdánlivě dlouho trvala? Protože jsou vytvořeny dynamicky. To znamená, že uživatel, u těchto skříněk může zcela plynule změnit šířku, typ dveří a také typ úchytky. Vše je vytvořeno tak, aby bylo zcela funkční ve FREE verzi SketchUp-u.

Proto abychom mohli plně používat přednastavené možnosti těchto skříněk, je nutné používat nástroj Vlastnosti komponenty (Component Options), který je součástí i FREE verze tohoto programu.

nastroj_vlastnosti_komponentu

Nástroj Vlastnosti komponenty najdeme zde:
V horním menu vybereme Pohled (View) => Panely nástrojů (Toolbars) => následně ve spodní části klikneme na Dynamické komponenty (Dynamic Components). Tímto se nám zobrazila paleta nástrojů pro Dynamické komponenty, ve které je i samotný nástroj „Vlastnosti komponenty“.

.

Takže v tuto chvíli pokud máme v programu SketchUp zobrazenou ikonu Vlastnosti komponenty, klikneme na ní a tím se zobrazí okno Vlastnosti komponenty, které budeme používat při práci s jednotlivými skřínkami.

Nyní se pokusím ve stručnosti popsat ve 2 krocích, jak provést změnu šířky skříňky, typu úchytky a dveří.

.
1)
Nejprve je nutné označit danou skříňku (nástrojem výběr) a následně je možné provést nastavení nových hodnot v okně Vlastnosti komponenty (viz. obrázek níže).

nastaveni_hodnot_oznacene_skrinky

2) nastavíme jednotlivé hodnoty buďto z rozbalovacího seznamu nebo v některých případech přepsáním stávající hodnoty a následně klikneme na tlačítko Aplikovat (Apply).

tlacitko_aplikovat

Počkáme určitou chvíli po kterou dochází k přepočítání hodnot u skříňky. Konečným výsledkem je nové zobrazení skříňky dle nově zadaných hodnot.

U skříněk lze tímto způsobem měnit:
– šířku skříňky (mm)
– typ dveří
– typ úchytky
– zobrazení police (u některých skříněk)
– zobrazení odpadkového koše (u některých spodních skříněk)
– a další možnosti podle konkrétní skříňky …

U symbolů je automaticky nastavená pozice úchytek popřípadě i jejich velikost podle zvolené šířky skříňky a typu dveří. 

Pozice pro jednotlivé úchytky je automaticky nastavená podle šířky skříňky, zvoleného typu dveří a nastaveného otvírání dveří (levé nebo pravé).

Při tvorbě symbolů jsem použil pouze 3 hladiny a to: Layer0, koty skrinky, popis.

Hladiny jako takové slouží k zobrazení nebo skrytí objektů. Pokud je tedy objekt uložen do hladiny lze jej velmi jednoduše skrýt nebo zobrazit, podle potřeby uživatele.

Popis použitých hladin:
Layer0            – zde jsou uloženy všechny objekty skříňky (např. bok, půda, dno, police),
koty skrinky    – zde jsou uloženy kóty skříňky, které zobrazují šířku skříňky,
popis              – zde je uložen kód skříňky, který je umístěn ve dnu.

Okno pro práci s hladinami zobrazíme takto:
V horním menu vybereme Dialogová okna (Window) => a následně klikne na Hladiny (Layers). Tím dojde k zobrazení dialogového okna s názvem: Hladiny (viz. obrázek níže).

..
dialogove_okno_hladina

Na závěr je zde ukázka skříňky, která byla automaticky změněna pomocí okna Vlastnosti komponenty (Component Options).

pred_a_po_zmene_skrinky

..
..

Získejte symboly skříněk ZDARMA


Zadejte níže do formuláře jméno a email, klikněte na tlačítko: Chci stáhnout symboly skříněk ZDARMA. Následně pro stažení pokračujte podle zobrazeného postupu.

sipka_dolu

SU_SYMBOLY_v2_logo_pro_post
..
Jméno:
Email:

..

V případě dotazů mě můžete kontaktovat dole pod článkem pomocí komentáře.

..

..

Přidej komentář

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

Tento web pracuje s informacemi, které souvisí s návštěvností těchto stránek ... více informací ...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close