Symboly skříněk, které jsou určené pro kreslení kuchyně, jsem postupně tvořil několik měsíců.  Proč jejich tvorba tak zdánlivě dlouho trvala? Protože jsou vytvořeny dynamicky. To znamená, že uživatel, u těchto skříněk může zcela plynule změnit šířku, typ dveří a také typ úchytky. Vše je vytvořeno tak, aby bylo zcela funkční ve FREE verzi SketchUp-u.

Proto abychom mohli plně používat přednastavené možnosti těchto skříněk, je nutné používat nástroj Vlastnosti komponenty (Component Options), který je součástí i FREE verze tohoto programu.

nastroj_vlastnosti_komponentu

Nástroj Vlastnosti komponenty najdeme zde:
V horním menu vybereme Pohled (View) => Panely nástrojů (Toolbars) => následně ve spodní části klikneme na Dynamické komponenty (Dynamic Components). Tímto se nám zobrazila paleta nástrojů pro Dynamické komponenty, ve které je i samotný nástroj „Vlastnosti komponenty“.

.

Takže v tuto chvíli pokud máme v programu SketchUp zobrazenou ikonu Vlastnosti komponenty, klikneme na ní a tím se zobrazí okno Vlastnosti komponenty, které budeme používat při práci s jednotlivými skřínkami.



Nyní se pokusím ve stručnosti popsat ve 2 krocích, jak provést změnu šířky skříňky, typu úchytky a dveří.

.
1)
Nejprve je nutné označit danou skříňku (nástrojem výběr) a následně je možné provést nastavení nových hodnot v okně Vlastnosti komponenty (viz. obrázek níže).

nastaveni_hodnot_oznacene_skrinky

2) nastavíme jednotlivé hodnoty buďto z rozbalovacího seznamu nebo v některých případech přepsáním stávající hodnoty a následně klikneme na tlačítko Aplikovat (Apply).

tlacitko_aplikovat

Počkáme určitou chvíli po kterou dochází k přepočítání hodnot u skříňky. Konečným výsledkem je nové zobrazení skříňky dle nově zadaných hodnot.

U skříněk lze tímto způsobem měnit:
– šířku skříňky (mm)
– typ dveří
– typ úchytky
– zobrazení police (u některých skříněk)
– zobrazení odpadkového koše (u některých spodních skříněk)
– a další možnosti podle konkrétní skříňky …

U symbolů je automaticky nastavená pozice úchytek popřípadě i jejich velikost podle zvolené šířky skříňky a typu dveří. 

Pozice pro jednotlivé úchytky je automaticky nastavená podle šířky skříňky, zvoleného typu dveří a nastaveného otvírání dveří (levé nebo pravé).

Při tvorbě symbolů jsem použil pouze 3 hladiny a to: Layer0, koty skrinky, popis.

Hladiny jako takové slouží k zobrazení nebo skrytí objektů. Pokud je tedy objekt uložen do hladiny lze jej velmi jednoduše skrýt nebo zobrazit, podle potřeby uživatele.

Popis použitých hladin:
Layer0            – zde jsou uloženy všechny objekty skříňky (např. bok, půda, dno, police),
koty skrinky    – zde jsou uloženy kóty skříňky, které zobrazují šířku skříňky,
popis              – zde je uložen kód skříňky, který je umístěn ve dnu.

Okno pro práci s hladinami zobrazíme takto:
V horním menu vybereme Dialogová okna (Window) => a následně klikne na Hladiny (Layers). Tím dojde k zobrazení dialogového okna s názvem: Hladiny (viz. obrázek níže).

..
dialogove_okno_hladina

Na závěr je zde ukázka skříňky, která byla automaticky změněna pomocí okna Vlastnosti komponenty (Component Options).

pred_a_po_zmene_skrinky

..
 

Získejte symboly skříněk ZDARMA

Zadejte níže do formuláře jméno a email, klikněte na tlačítko: Chci stáhnout symboly skříněk ZDARMA. Následně pro stažení pokračujte podle zobrazeného postupu.
SU_SYMBOLY_v2_logo_pro_post
Jméno:
Email:
 

Váš kontakt je v bezpečí, respektujeme ochranu osobních údajů.


Další návody pro SketchUp:
Seznam všech kapitol najdete po kliknutí zde …

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]