+420 737 820 357 VIP Knihy Textury LayOut Školení Renderování Nářezový plán Seznam kapitol Kontakt

Tvorba kování – v pluginu OpenCutList




Plugin OpenCutList umí pracovat i s kováním. Ukážeme si, jak nohy (podstavení skříně) a úchytky zařadit do kusovníku.

Stručný obsah:
– Vytvoření materiálu – typ: kování
– Nastavíme materiál pro nohy – typ materiálů: Kování
– Přiřazení materiálu 3D modelu nohy
– Kompletní příručka pluginu OpenCutList – Tvorba kusovníku, nářezového plánu …

plugin: OpenCutList, kusovník ve SketchUpu, nářezový plán ve SketchUpu, kalkulace materiálu, tisk štítků,

Kompletní příručka pluginu OpenCutList
Tvorba kusovníku, nářezového plánu
a kalkulace materiálu ve SketchUpu

Vytvoření materiálu – typ: kování

Pro samotné nohy a úchytky musíme vytvořit materiál, který má typ: Kování. Co se týká barvy, tak nám většinou stačí nějaký odstín RAL, který namícháme ve SketchUpu.



Nepotřebujeme tedy importovat nějaký dekor textury, jak je tomu například u dekoru dřeva, kde je to v podstatě žádoucí pro lepší vizualizaci.

Ukázka materiálu pro kování v pluginu OpenCutList.

Ukázka skříně – kde vidíme nohy a úchytky.

Ukázka skříňky kde máme použité i kování pro kalkulaci meteriálu.

Nastavíme materiál pro nohy – typ materiálů: Kování

V této části si ukážeme, jak pracovat s kováním, kde pro konkrétní příklad použijeme nohy, které jsou upevněny do dna skříně.

Nejprve musíme vytvořit samotný materiál typu: Kování, jak vidíme na obrázku níže. Materiál můžeme obecně pojmenovat podstaveni.

Nastavení materiálu pro kování v pluginu OpenCutList.

Pokud už máme vytvořený materiál (pro Kování) můžeme ho přidělit nějakému 3D objektu (ve SketchUpu) vytvořeného jako komponent.

Přiřazení materiálu 3D modelu nohy

1) Nejprve vytvoříme 3D model nohy ve SketchUpu, z kterého musíme udělat komponent.

Ukázkové video: Jak vytvořit komponent například: dílec nábytku nebo hranolek pro lavičku nejdeme v tomto krátkém videu.

2) Komponent nohy má název: noha demos SD54 , jak vidíme na obrázku níže.

Ukázka vytvoření komponenty pro nohy ve SketchUpu.

3) Takto vytvořenou nohu (komponent) dále zkopírujeme ještě třikrát (3x). Takže nakonec máme nohu nakreslenou celkem 4x (viz. obrázek níže).

Kopírování nohy jako komponent pro vytvořené kování.

4) Nyní zobrazíme kusovník, ve kterém vidíme nohu demos SD54 a přiřadíme ji materiál.

Tím máme úspěšně nastaven materiál pro 4 nohy.

Další návody pro OpenCutList:
Nastavení materiálu (sololaku) pro záda (plugin: OpenCutList)
[Seznámení] – Kusovník a nářezový plán ve SketchUpu – pluginu OpenCutList
Smazání materiálu v pluginu OpenCutList

Další návody pro SketchUp:
Seznam všech kapitol najdete po kliknutí zde …

Radek Rýznar

Nejprve jsem SketchUp začal studovat pro vlastní používání a to zejména pro kreslení interiérů. Pak jsem začal o SketchUpu psát různé rady a tipy. Po nějakém čase jsem se rozhodl vytvořit online video-návody tohoto programu a toto je výsledek ... :) .

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

+420 737 820 357 VIP Knihy Textury Renderování Nářezový plán Kontakt
0 Shares
Share via
Copy link
Powered by Social Snap