Přehození plochy lic a rub u objektu ve SketchUpu
Stručný obsah:
– Stručný popis otočení plochy (lic/rub)
– Proč potřebujeme dodržovat lícovou plochu venku a rubovou uvnitř objektu?
Pro změnu plochy (přehození lic a rub) je možné využít jednoduchý nástroj přes pravá tlačítko myši a tím nástrojem je Reverse Faces.
Lícová plocha – má bílou barvu
Rubová plocha – má tmavší barvu
Stručný popis otočení plochy (lic/rub):
Vybereme plochy nástrojem Výběr => následně nad vybranou plochou klikmeme pr.tl.myši a vybereme z nabídky Reverse Faces. Tím dojde k otočení plochy o 180 stupňů. V podstatě to není nic složitého. Tímto postupem vidime lícovou nebo rubovou plochu.
Animační obrázek (obrázek běží pořád dokola)
Proč potřebujeme dodržovat lícovou plochu venku a rubovou uvnitř objektu?
Je to zejména z důvodů tvorby vizualizace. Renderovací programy (např. Render-in) umí většinou zobrazit texturu pouze na lícové ploše.
To znamená, že pokud je textura nanesená na rubovou stranu, tak renderovací program v tomto místě nezobrazí plochu a vznikne zde díra.
Video-návody pro pohodlné učení SketchUpu
Další užitečné návody najdeme ve VIP sekci pro ZAČÁTEČNÍKY
>> jednoduché učení SketchUpu pomocí video-návodů
>> nepotřebujeme návody číst, ale pouze sledovat konkrétní postupy
>> seznam všech video-návodů najdeme >> zde <<
Další návody pro SketchUp:
Seznam všech kapitol najdete po kliknutí zde …