Nastavení textury 3D objektu ve SketchUpu
Stručný obsah:
– Přiřazení textury 3D objektu
– Video-návody pro pohodlné učení SketchUpu
Textura, která je vytvořena pro SketchUp má formát *.skm .
Přiřazení textury 3D objektu
Pro nastavení textury použijeme plovoucí okno Materiály (Materials). V tomto okně vybereme záložku Select => následně v rozbalovacím menu vybereme kategorii pro zobrazení konkrétních textur (viz. obrázek níže).

Po vybrání kategorie se zobrazí textury, které můžeme objektu přiřadit.
Nastavení textury objektu provedeme označením námi vybrané textury, následně se nástroj změní na “vědro s tekutinou” a tímto nástrojem klikneme na objekt (dojde k nastavení textury):
1) pokud není objekt vytvořen jako SKUPINA nebo KOMPONENT je nutné přidělit texturu všem jeho plochám samostatně. K rychlému přidělení textury ke všem plochám lze použít společně s “vědrem” klávesnici Ctrl nebo Shift.
2) pokud je objekt vytvořen jako SKUPINA nebo KOMPONENT a texturu přiřazujeme z pohledu skupiny nebo komponentu (né uvnitř) přiřadíme texturu všem jeho plochám současně bez jakýchkoliv dalších pomocných kláves.

Rozšiřující funkce nástroje VĚDRO pomocí klávesových zkratek:
B => klávesová zkratka pro vědro
B + Ctrl => obarví plochy a všechny sousedící shodné plochy
B + Shift => obarví všechny barevně shodné plochy v celém modelu
B + Alt => vezme vzorek povrchu z objektu
Video-návody pro pohodlné učení SketchUpu
Další užitečné návody najdeme ve VIP sekci pro ZAČÁTEČNÍKY
>> jednoduché učení SketchUpu pomocí video-návodů
>> nepotřebujeme návody číst, ale pouze sledovat konkrétní postupy
>> seznam všech video-návodů najdeme >> zde <<
Další návody pro SketchUp:
Seznam všech kapitol najdete po kliknutí zde …