Úprava skříněk – zrcadlení – skrytí a odkrytí ploch

…….
V tomto video-návodu si ukážeme, jak upravovat dynamické skříňky (symboly skříněk ZDARMA), abychom je mohli použít i pro jiné účely než pro kuchyň. Úpravu provedeme přes samotný rozpad jednotlivých komponentů. Dále si také něco řekneme o zrcadlení objektů a nástroji měřítko. V první částí tohoto videa si ukážeme jak skrýt a následně opět zobrazit skryté plochy.

Soubor, který je součást prezentace lze stáhnout zde:
—————————————————————————————————————————

Obsahem tohoto videa je:

…….
úprava dynamických komponentů – symboly skříněk ZDARMA dle vlastního použití
– využitý funkce Rozpad /explode/
skrytí ploch, hran nebo celého objektu
zobrazení skrytých ploch hran a objektů
odkrytí ploch, hran a objektů
– jak pracovat s nástrojem měřítko
zvětšení / zmenšení objektu pomocí koeficientu (nastroj měřítko)
zvětšení / zmenšení objektu pomocí hodnot s uvedenými jednotkami (nastroj měřítko)
– nastavení klávesové zkratky pro funkci: Hidden Geometry

—————————————————————————————————————————

…….

Zde si ukážeme jak vlastně upravit dynamickou skříňku pro vlastní použití. Například pokud ji budeme chtít použít pro barový pult nebo pro ostrůvek. Budeme chtít použít stávající konstrukci, ale provést svoje vlastní úpravy na určité skříňce.

Pro vlastní úpravu skříňky (symboly skříněk ZDARMA) lze uplatnit obecný postup:

1) nejprve skříňku nastavíme dle možností v Component Options
2) skříňku rozpadneme pomocí příkazu Explode
3) nyní skříňku celou označíme o posuneme o nějakou vzdálenost. Hodnota vzdálenosti není důležitá, potřebujeme zjistit, které objekty se umístí mimo posunuté objekty. Nacházejí se u kříže s osami.
4) provedeme krok zpět (tím se dostaneme do původní pozice) a objekty, které byly u kříže s osami, znovu rozpadneme. Tím by měla být odstraněna dynamičnost.
5) nyní můžeme provést vlastní úpravu skříňky a následně ji celou seskupit.
6) a je to …

vlastni_uprava_symbolu_skrinek_zdarma

Dále si zde ukážeme jak vlastně použít nástroj měřítko (scale) pro zrcadlení a změnu velikosti objektu. Pro zrcadlení je vhodné označit vodorovné body (po označení tyto body zčervenají) a následně pomocí Tabelátoru zadáme hodnotu -1. Pro změnu velikosti objektu je možné pracovat pomocí koeficientu nebo zadáme konečnou hodnotu včetně jednotek.

nastroj_meritko_zrcadleni

..

..

Přidej komentář

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

Tento web pracuje s informacemi, které souvisí s návštěvností těchto stránek ... více informací ...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close